wtorek, 2 września 2014

Pasta paprykowa

Idealna do kanapek zamiast ketchupu czy musztardy, a nawet zamiast masła. Sprawdzi się doskonale do dań z grilla. Choć właściwie pasuje do wszystkiego ^^

Składniki:

4 duże papryki
2 duże cebule
łyżka majeranku
spora szczypta chilli
szczypta kurkumy
2 szczypty wędzonej papryki
łyżka soku z cytryny
spora szczypta cukru (ja używam ksylitolu)
około 2 łyżki oleju
sól

Przygotowanie:

Paprykę obieramy ze skórki, pozbywamy się gniazd nasiennych i kroimy w naprawdę drobną kostkę (lepiej posiekać drobno w malakserze, ale ja nie posiadam). Cebulę również obieramy i kroimy w drobną kostkę.
Na patelni rozgrzewamy olej rzepakowy (lub dowolny o neutralnym smaku). Podsmażamy cebulę, a gdy się zrumieni dodajemy paprykę, solimy odrobinę (wtedy warzywa szybciej zmiękną). Dodajemy majeranek i smażymy do momentu odparowania wody. Wtedy dolewamy około 1/4 szklanki wody i dusimy do miękkości papryki. Doprawiamy solą, chilli, kurkumą i papryką wędzoną. Dodajemy sok z cytryny i cukier. Mieszamy. Dalej smażymy aż do odparowania płynu (pod koniec trzeba mieszać i uważać żeby nie przypalić). I gotowe.

Zdjęcia:

 


Mam nadzieję, że skorzystacie z mojego przepisu i będzie wam smakować ^^

1 komentarz:

  1. Musi być pyszna. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2014 :)

    OdpowiedzUsuń