sobota, 3 maja 2014

Domowa "nutella" podejście 1

Sama sobie wymyśliłam ten przepis. Niestety nie wyszło tak esencjonalnie jak w przypadku prawdziwej nutelli, ale już wiem co jest kluczem do mocniejszego smaku więc druga wersja się niedługo pojawi.
Jednak jeśli ktoś woli delikatny smak, ta nutella będzie idealna.

Składniki:

100 gram orzechów laskowych (namoczonych na noc i obranych z tych środkowych łusek)
3 płaskie łyżeczki ciemnego kakao
5 łyżeczek mleka kokosowego (najlepiej domowej produkcji)
olej kokosowy
słód (cukier brązowy, ksylitol, syrop z agawy, syrop klonowy bądź miód - ilość wg uznania)
5 kropli olejku pomarańczowego
ewentualnie cynamon do smaku

Przygotowanie:

Orzechy trzeba namoczyć i obrać. Wrzucić do blendera, dodać kakao, mleko, cukier, przyprawy, olejek i kilka łyżeczek oleju kokosowego. Miksować (z przerwami, uważać żeby nie spalić blendera) i dolewać oleju kokosowego po trochu. Miksować do momentu aż konsystencja będzie gładka.

Zdjęcia:



2 komentarze:

  1. Podobno dobra i zdrowa jest nutella na bazie awokado ;). Mnie ten owoc na surowo tak obrzydził, że więcej po niego nie sięgałam póki co, ale może taka czekoladowa pasta-nutella z awokado będzie niezła :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bardzo lubię awokado :-) Nawet mam przepis na pyszną pastę z tego owocu :-)

      Usuń