poniedziałek, 30 lipca 2012

Owocowe orzeźwienie


Ostatnie dni dały popalić. Żar lał się z nieba i człowiekowi wszystkiego się odechciewało.  W taki dni to się nawet jeść nie chce, ale przecież brzusio-upał, nie upał- czasem burknie i upomni się o swoje. Najlepszym rozwiązaniem są wtedy koktajle owocowe. Niektóre gęste, mogą na chwilę choć zaspokoić głód, ale na pewno, dobrze schłodzone w lodówce i podawane z kostkami lodu zapewnią nam orzeźwiającą rozkosz. Ja kombinuję z wieloma owocami, ale ostatnio zajadam się melonem, więc...

Potrzebujecie:
melon żółty, albo galia- jak kto woli
4 kiwi
cynamon do smaku
yerba mate

Melona i kiwi kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do blenderka, albo czegoś, co nam z tych owocowych kawałków zrobi mus. dodajemy cynamonu. Ja, ponieważ uwielbiam cynamon, wsypuję ze dwie łyżeczki, albo i dwie i pół.
Wszystko teraz miksujemy.

Yerba mate. Pewnie wielu z was słyszało o tym cudownym napoju z ostrokrzewu (jeśli nie, to odsyłam do świetnej strony o Yerba mate), który umysł rozjaśnia i ciało ożywia. To właśnie nim opijali się bohaterowie "Gry w klasy" Cortazara.
Są różne sposoby parzenia yerby. Ja parzę w tykwie, tak jak się to powinno robić, ale jeśli nie posiadacie takiego naczynia, to wystarczy, że wsypiecie 4 łyżeczki yerby i zalejecie pół litra wody. Nie wolno yerby zalewać wrzątkiem, bo traci wtedy wszystkie swoje właściwości. Najlepsza temperatura to 70 stopni. Ja zazwyczaj czekam 10 min. po zagotowaniu i wtedy zalewam susz.
Najlepsze jest drugie zalanie, ale dla naszego koktajlu nie ma to aż tak dużego znaczenia.

Jak już yerba nam się zaparzy, odcedzamy farfocle i dodajemy do owoców. Wszystko razem mieszamy (ja to sobie szejkera ze słoika zrobiłam), czekamy aż wystygnie i wkładamy do lodówki.
Można podawać z kostkami lodu.

Nie radzę natomiast pić koktajlu przed snem, bo yerba ma właściwości pobudzające.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. zrobiłam dziś mix:
    miętowa herbata
    2 banany
    2 nektarynki
    jabłko
    arbuz spory kawałek
    nieco niegazowanej cisowianki

    wszystko zblenderowane... pyszotka :P

    OdpowiedzUsuń