piątek, 20 lipca 2012

Jajecznica na wypasie

Składniki (na 2 porcje):
4 jajka
pół dużej młodej cebuli
50 g boczniaków
4 paluszki surimi
olej (ja użyłam ryżowego, ale świetnie sprawdzi się też ten z pestek winogron czy rzepakowy)
Słodko-pikantny sos chilli TaoTao
sól

Przygotowanie:
Jajka wybijamy do miseczki. Cebulę i boczniaki kroimy w kostkę, natomiast paluszki surimi w plasterki.
Na rozgrzany na patelni olej wrzucamy cebulę i smażymy na złoty kolor.
 
 Dorzucamy boczniaki, mieszamy i podsmażamy około 10 minut aż grzyby zaczną brązowieć.
 
 Następnie wrzucamy paluszki surimi, mieszamy i chwilkę podsmażamy.
Dolewamy łyżeczkę Słodko-pikantnego sosu chili TaoTao (jeśli ktoś lubi bardziej pikantne dania, może dodać więcej, bądź odwrotnie mniej). Mieszamy i zostawiamy chwilę, żeby sos zaczął się karmelizować.
 Wlewamy jajka, solimy do smaku  i smażymy do czasu uzyskania pożądanego wyglądu jajek.

 I voila. Tak wygląda gotowa "Jajecznica na wypasie" ułożona na liściach sałaty i posypana pietruszką:

SMACZNEGO! ラーメン にひひ

7 komentarzy:

  1. a ja bym jeszcze dodała troszkę startego ostrego sera, np tylżycki... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście na wypasie, ale muszę kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. łaaaaaałłłłłłłłłł;-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję projektu, będę się częstować wpisami ;-)
    Za jajecznicę jednak podziękuję- boję się boczniaków ( takie moje małe dziwactwo) ;-)
    Pozdrawiam znad kubka herbatki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kto powiedział, że nie można ich zastąpić np. pieczarkami ^^ Efekt końcowy będzie prawie identyczny ^^

      Usuń
  5. Agnesto,
    nie jesteś sama, ja mam jakiś uraz do boczniaków jeszcze sprzed lat i staram się je omijać ;)

    Ale na samą jajeczniczkę nabrałam ogromnej ochoty!

    OdpowiedzUsuń