poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Ciasteczka ziołowe

Ciastka te są świetną alternatywą dla wszelakich chipsów, paluszków itp. Dlatego świetnie nadają się na przyjęcia ^^  Po za tym idealnie pasują do piwa ;-)

Składniki:
100 g miękkiego masła
330 g mąki
1 duże jajko
sól
5 łyżek sproszkowanego pomidora
2 szczypty chilli
4 łyżki oregano
4 łyżki majeranku
pół łyżeczki imbiru

Przygotowanie:
Masło zmiksować z jajkiem, dodać mąkę, wsypać przyprawy i sól do smaku i dobrze zagnieść ciasto.
Potem z ciasta formować dowolny kształt (byle ciastka nie były zbyt wysokie). Na koniec posypać po wierzchu oregano i majerankiem.
Piec w piekarniku rozgrzanym wcześniej do 180 st. max 15 minut (najlepiej patrzeć czy się nie przypiekają).

Moje rady:
1. Zioła można dodać dowolne, takie jakie najbardziej lubicie. Możecie także dodać ich więcej, by wzmocnić smak.
2. Dla tych co nie tolerują laktozy i glutenu: masło można zastąpić olejem (najlepiej z pestek winogron), a mąkę pszenną mąką kukurydzianą bądź inną bezglutenową (jednak wydaje mi się, że z żytnią nie wyjdą).

Gotowe ciastka:


SMACZNEGOビックリマーク にひひ

5 komentarzy:

  1. Sproszkowany pomidor? Gdzie go nabyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam na najzwyklejszym targu takie duże opakowanie w woreczku z papierową naklejką. Niestety woreczka już nie mam, więc nie napiszę jakiej to firmy.
      Ale wynalazłam takie coś: http://www.twenga.pl/item/3799970689975391958-61763.html, tylko żeby były jak moje należało by je zmielić.

      Usuń
    2. Ewentualnie można spróbować zrobić samemu, tylko pojęcia nie mam jak wysuszyć pomidora ^^

      Usuń
  2. wow, wyglądają jak małe pizze :) urocze są, a muszą tez byc pyszne... ja co prawda nie jem masła, myślisz, że przejdzie to z oliwą z oliwek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym spróbowała, chociaż nigdy nie robiłam, ale dała bym olej z pestek winogron, Bo oliwa ma zbyt intensywny smak. I oleju trzeba dać mniej niż masła.

      Usuń